De winkelwagen is leeg

Aanbevolen literatuurlijst Magister Vini

Het is wenselijk dat de cursist zich, waar nodig, aan de hand van de literatuurlijst voorbereidt op de cursusmodules. Deze (niet uitputtende) lijst is opgesteld als een referentiekader voor de cursist om een beeld te krijgen van de aanwezige vakliteratuur.

Module Wijnbouw en Wijngaardbeheer

  • Terroir – J.E. Wilson
  • The World Atlas of Wine / De Wijnatlas – Hugh Johnson en Jancis Robinson
    (uitgave 2013 of recenter)
  • Bodem en Klimaat (syllabus) – Oinos Wijncursussen
  • Hoofdstukken 2 t/m 5 Lesboek van de Wijnacademie (uitgave 2015-2016)

Module Wijnbereiding

  • Jancis Robinson’s Wine Course / Jancis Robinson’s Wijncursus
  • Wine Science – Jamie Goode
  • Syllabus Wijnproefkunde – Oinos Wijncursussen
  • Hoofdstuk 6 – Lesboek van de Wijnacademie (uitgave 2015-2016)

Module Markt en marktbewerking

  • Superbrands – Victor Jeffrey en Peter Pek
  • Principles of Marketing – Philip Kottler en Gary Armstrong
  • Wine Marketing – Michael Hall en Richard Mitchell
  • Hoofdstukken 31 t/m 33 Lesboek Wijnacademie
  • Wine Marketing and Sales – Wagner/Olsen/Thach
  • Wine Brands – Evelyne Resnick
  • International Journal of Wine Business Research – Emerald
  • Group Publishing -UK (tijdschrift)

Module Actuele Onderwerpen

  • Lesboeken van de Wijnacademie (uitgave 2015-2016)
  • Binnen- en buitenlandse wijntijdschriften

Module Wijnproefkunde

  • Het Proefboek / Het Nieuwe Proefboek – Peter Klosse
  • Wijnproefkunde (syllabus) – Oinos Wijncursussen
  • Jancis Robinson’s Wine Course / Jancis Robinson’s Wijncursus

Een actuele druk van het lesboek van de Wijnacademie is zowel in zijn geheel, als per module te bestellen bij de Wijnacademie. Voor meer informatie en bestellen kunt u contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Privacy reglement | Disclaimer | © Wijnacademie